RUTH VILAR




Ruth Vilar és escriptora, directora teatral i membre de la companyia Cos de Lletra. Es va llicenciar a l’Institut del Teatre de Barcelona i va cursar un màster de Creació Literària a la UPF. Forma part de l'AAT, el Laboratorio Rivas Cherif del CDN i el Colectivo del Texto.

Ha estrenat els seus textos Las ávidas raíces (Sala Sandaru, 2017 / Ediciones Invasoras, 2017), La puerta blindada (Teatro Lagrada, 2016 / XIX Premio Internacional de Teatro de Autor Domingo Pérez Minik de la Universidad de La Laguna) i Muescas más hondas (Teatre Akadèmia, 2016). Ha escrit les obres de teatre Esa manzana amarga (lectura a La Inútil, 2018, al Teatro de la Estación, 2017, i al Nuevo Teatro Fronterizo, 2016), Objetos punzantes (Ediciones Invasoras, 2017 / lectura a La Infinito, 2016), Cinc vares de terra (RE&MA 12, 2017 / lectura al Teatre Romea, 2015), Les línies imaginàries (Editorial Cal Siller, 2018 / X Premi de Teatre de Calldetenes), La tràgica mort de la barbuda (RE&MA 12, 2013 / lectura dramatitzada a Primavera Vaca, 2013), L’espedaçament (RE&MA 12, 2011 / lectura dramatitzada a l’Obrador de la Sala Beckett, 2011), i nombroses peces dramàtiques breus (Quimera, 2010 i 2011; Cos de Lletra, 2006-2016). A cuerpo i Potrero romanen inèdites.

Autora del pròleg al Teatro Unido de José Sanchis Sinisterra (La Uña Rota, 2018). Traductora de l'obra Temps real d'Albert Mestres (Antología de Dramaturgia Catalana Contemporánea,
Paso de Gato, 2018).

A més, firma la dramatúrgia i la direcció de “La cua del Paradís” de Pere Calders (Teatre de Ponent, 2013); “Los niños tontos” d'Ana María Matute (Círcol Maldà, 2012), espectacle amb què fou escollida finalista al Certamen de Directoras de Escena de Torrejón de Ardoz 2014; “Mañana, mañana. El Teatro Inconcluso de Federico García Lorca” (Círcol Maldà, 2011; Festival Barribrossa, 2010).

Col·labora amb les revistes Primer Acto, Las puertas del drama, Articles, Quimera, ADE Teatro i (Pausa.), i a la mateixa web de Cos de Lletra, amb articles, ressenyes, entrevistes sobre teatre i textos dramàtics originals.

Publica habitualment a “Las uñas negras” amb el pseudònim de Pepa Pertejo.